
Ons verhaal
De Stichting Nationale Week Zonder Vlees is een Nederlandse stichting die in het leven werd geroepen door Isabel Boerdam. Isabel is vegetariër sinds haar 9e en deelt sinds 2013 vegetarische inspiratie op haar foodblog De Hippe Vegetariër. In 2018 besloot ze dat het tijd was voor meer. Met haar communicatie-expertise en foodnetwerk als basis, besloot Isabel zelf een bijdrage te willen leveren aan de uitdagende klimaatdoelstellingen en de maatschappelijke gezondheid. Ze bedacht de Week Zonder Vlees en voerde de eerste editie in 2018 in haar eentje uit.
Vanaf 2019 werd de campagne vijf jaar lang als non-profit initiatief uitgevoerd door Isabel haar bedrijf: Food Consultancy & Communicatiebureau Green Food Lab. Met de Europese ambities werd de campagne te veeleisend voor Green Food Lab, en besloot Isabel de stichting operationeel actief te maken. Stichting Nationale Week Zonder Vlees heeft nu een eigen team dat onder leiding van Isabel zelfstandig verantwoordelijk is voor de strategie en uitrol van de campagne in zowel Nederland als in de rest van Europa.
landen
mln deelnemers
partners
Isabel (1990), zelf al vegetariër sinds haar negende, heeft in 2018 de eerste Week Zonder Vlees in het leven geroepen om bij te dragen aan de uitdagende klimaatdoelstellingen. Je kunt haar kennen van Food Consultancy & Communications Agency Green Food Lab en haar foodblog De Hippe Vegetariër. Als jarenlange vegetarische expert en managing director stemt Isabel beslissingen af met het bestuur, werkt ze voortdurend aan de toekomstambities van de Nederlandse campagne, gebruikt ze haar sterke netwerk voor de Europese uitrol van de campagne en heeft ze de rol van woordvoerder.

ISABEL BOERDAM
Managing Director
Lieske (1992) is een foodie in hart en nieren. Sinds een aantal jaar is het menu bij haar thuis volledig vegetarisch. Maar buiten de deur laat ze zich graag verrassen door de chef, waardoor het zomaar kan dat er een keer vlees, vis of zuivel op het menu staat. Tijdens haar hotelschoolopleiding specialiseerde ze zich op culinair gebied en als toekomstig diëtist heeft ze haar expertise op het gebied van voeding- en duurzaamheid uitgebreid. Lieske maakt sinds 2019 deel uit van team Week Zonder Vlees en heeft sinds dit jaar een overkoepelende rol, waarbij ze zich bezighoudt met de dagelijkse operationele leiding over de stichting.

LIESKE VAN DER WAALS
Campaign Lead
Floor (1997) is al vanaf kinds af aan bijna altijd in de keuken te vinden. Tijdens haar opleiding aan de hotelschool ontwikkelde ze een enorme passie voor voeding en duurzaamheid en begon ze zich te verdiepen in de eiwittransitie. Zelf eet ze sindsdien ook 95% plantaardig! Met haar masters in Health Education & Promotion en Environment & Resource Management heeft ze een solide achtergrond in duurzame gedragsverandering die ze vol overtuiging inzet om mensen te inspireren vaker plantaardig te eten. Floor neemt vooral de uitrol van de Belgische, Duitse en Oostenrijkse campagnes onder haar hoede.

FLOOR SEVERENS
Campaign Manager
Nina (1997) is opgegroeid met het gemiddelde AVG’tje. Als kind is zij periodes vegetariër geweest, maar ontdekte toen ze ging studeren pas écht het belang van minder vlees eten. Tijdens haar stage bij een duurzaam campagnebureau ondervond ze hoe lekker de vegetarische keuken is en sindsdien eet ze nog maar sporadisch vlees of vis. Nina heeft een achtergrond in de diëtetiek en heeft een master Communicatiewetenschap gevolgd. Haar kennis zet ze vol enthousiasme in voor de Week Zonder Vlees-campagne, waar ze vooral de uitrol van de Nederlandse, Deense en Spaanse campagnes op zich neemt.

NINA DE GRAAF
Campaign Manager
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Onze maandelijkse nieuwsbrief staat boordevol recepten, tips en het laatste plantaardige nieuws. Mis hem niet!