Lespakket voor basis- en middelbare scholen
Omdat we denken dat goede voorlichting over duurzame en bewuste voeding begint bij de jongste generatie hebben wij een interactief lespakket ontwikkeld waarin leerlingen worden uitgedaagd om de impact van vlees op de gezondheid, het dierenwelzijn en het klimaat te onderzoeken en hier een eigen mening over te vormen.
Voor basis- en middelbaar onderwijs
De Stichting Nationale Week Zonder Vlees vraagt basisscholen en middelbare scholen om tijdens de Week Zonder Vlees op interactieve wijze in de les aandacht te besteden aan de impact van de vleesconsumptie. Hiervoor hebben wij Gemeenten voor Duurzame Ontwikkeling (GDO) en de NME- en duurzaamheidscentra gevraagd een lespakket te ontwikkelen, zowel voor het basisonderwijs als middelbare onderwijs. Er is een les over vlees en een les over zuivel beschikbaar. Je kan deze gratis downloaden nadat je hieronder je school, naam, email en adres hebt achtergelaten.
Wanneer je als docent het lespakket downloadt, ontvang je onder andere een uitgebreide docentenhandleiding per les. Met deze handleiding ben je in staat om circa twee uur te wijden aan vlees en zuivel. We geven alle handvatten om dit op een passende, relevante manier te doen voor jouw klas.
In het complete pakket vind je:
Basisonderwijs | Les over vlees
- Leerkrachtenhandleiding
- Powerpoint geschikt voor digibord of beamer
- Informatiekaarten voor de leerlingen
- Werkbladen voor de leerlingen
Basisonderwijs | Les over zuivel
- Leerkrachtenhandleiding
- Powerpoint geschikt voor digibord of beamer
- Invulbladen voor de leerlingen
Middelbaar onderwijs | Les over vlees
- Leerkrachtenhandleiding
- Digibord les via LessonUp
- Informatiewebsite voor de leerlingen
Middelbaar onderwijs | Les over zuivel
- Leerkrachtenhandleiding
- Digibord les via LessonUp
Op naar meer bewustzijn!
Was de les een succes? Dan worden we altijd blij van een foto op social media met #weekzondervlees of via e-mail naar weekzondervlees@gmail.com.
Bekijk hier een preview van de les voor de middelbare school: