Griekse nacho’s

Nacho’s: Wie is er niet dol op! Verras je gasten (of jezelf!) eens met deze Griekse variant met tzaziki en plantaardige gyros.

Ingrediënten
voor 4 personen

Voor de tzatziki
•  4 eetlepels extra vierge olijfolie
•  1 fijngehakt teentje knoflook of ½ theelepel knoflookpoeder
•  400 g plantaardige yoghurt
•  3 takjes verse dille
•  ½ komkommer
•  Zout en peper

Voor de gyros
•  1 verpakking Vivera Vegan Gyros (175g)
•  ½ limoen
•  Enkele takjes verse dille

Voor de schotel
•  200g tortillachips
•  ½ rode ui
•  ½ komkommer
•  10 kerstomaatjes
•  100 g ontpitte zwarte olijven
•  Enkele takjes verse platte peterselie

Bereidingswijze
Voor de gyros
1. Bak de vegan gyros in een hete koekenpan in een beetje olijfolie gedurende 5 minuten tot ze licht geroosterd zijn. Giet het citroensap erbij voordat je ze uit de pan haalt.
2. Haal van het vuur en schep de vegan gyros om met de gehakte dille.

Voor de tzatziki
1. Rasp of hak de komkommer fijn en hak vervolgens de verse dille fijn.
2. Meng in een kom de yoghurt, komkommer, dille, knoflook en olijfolie en breng op smaak met zout en peper.

Voor de schotel
1. Snijd eerst de rode ui en komkommer in kleine blokjes. Snijd vervolgens de zwarte olijven in kleine plakjes en de cherrytomaatjes in 2.
2. Spreid de nacho’s uit op een groot bord of schaal.
3. Verdeel eetlepels tzatziki over de nacho’s, gevolgd door de gehakte groenten.
4. Werk af met de vegan gyros en serveer koud of warm.

 

Vivera Vegan Gyros

Gyrenddd lekker. De Vegan Gyros van Vivera laat je lachen, gyrennn en smullen. Erg lekker in een wrap of in een pita broodje met wat tzatziki. Nadat je dit hebt geproefd wil je nooit meer anders! Bevat 65% minder vet dan gyros gemaakt van vlees, beter voor de planeet én ook nog eens beter voor jou!