Gezond bananenbrood

Op zoek naar een gezond recept voor bananenbrood? Dan is dit het recept wat jij nodig hebt! Werk af met je favo toppings en aanvallen maar.

Ingrediënten 
Voor 1 bananenbrood

Basis
•  250 g bloem
•  1 tl bakpoeder
•  1 tl vanillepoeder
•  1 snufje zout
•  3 grote rijpe bananen, gepeld
•  3 eieren
•  100 g dadels, ontpit en geweekt

Extra
•  Gedroogd fruit
•  Vers rood fruit
•  Zaden, pitten en noten
•  Pure chocolade
•  Kokossnippers

Bereidingswijze
1. Vet om te beginnen een cakevorm in en verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Mix de bloem met bakpoeder, vanillepoeder en een snufje zout in een kom.
3. Doe de bananen met de eieren en de geweekte dadels in een keukenrobot en mix tot een gladde massa. Laat de keukenrobot draaien en voeg de inhoud van de kom toe en mix net zo lang totdat er een deeg ontstaat.
4. Kies je extra ingrediënten en roer ze handmatig door je deeg. Garneer je bananenbrood desgewenst ook nog met wat noten en havervlokken.
5. Bak je bananenbrood in 60 minuten goudbruin en gaar. Check door middel van een satéprikker of je brood droog is van binnen (zo ja, dan komt de prikker er schoon uit). Laat je bananenbrood goed afkoelen en eet het lauwwarm of koud.

TIP: Onze favoriete combinatie is met blauwe bessen en kokossnippers, met appel en rozijnen, of met frambozen, pecannoten en pure chocolade. YUM!